Úvodem

Ujeto: 336 mil
Státy: New York, New Jersey, Delaware, Maryland

Výlet do Washingtonu

Dnes nás opouští Ondra, večer odlétá z Newarku domů. My ostatní letíme až 4. října a jelikož jsme chtěli využít posledního dne, kdy máme k dispozici auto, podnikli jsme spolu s Laurou a Freddym výlet do Washingtonu. Po osmé hodině ráno opouštíme Manhattan, napojujeme se na placenou dálnici New Jersey Turnpike a po ní směřujeme na jih. Míjíme Philadelphii, několik mil jedeme přes druhý nejmenší stát Delaware a potom dále Marylandem přes Baltimore do Washingtonu, kde jsme kolem půl druhé odpoledne.

Hlavní město USA působí reprezentativním a zároveň maloměstským dojmem. Nejsou tu žádně výškové budovy a protikladem upravenému a udržovanému centru jsou zanedbaná předměstí. Srdcem Washingtonu je přes 3 kilometry dlouhý park táhnoucí se od břehů řeky Potomac k U.S. Capitol, nazývaný National Mall. Zhruba uprostřed se tyčí obří obelisk - Washington Monument a v západní části "promenády" jsou pak situovány Lincoln Memorial a memoriály veteránů Vietnamské a Korejské války.

U.S. Capitol Bílý Dům (The White house)

Nedaleko odtud je také Bílý dům. Zbytek centra je pak tvořen nepřeberným množstvím různých muzeí, galerií a také četnými sídly všech možných národních a vládních institucí a ministerstev.

My jsme si obešli ty nejdůležitější zajímavosti a v průběhu večera opustili Washington vracejíce se zpátky do New Yorku. Záměrem však bylo přespat někde v půli cesty v nějakém kempu, abychom zbytečně neplatili za drahé ubytování v hostelu. Zakotvili jsme tedy ještě v Marylandu nedaleko dálnice v kempu poblíž řeky Susquehanna. Kemp byl nejdražší na naší cestě, ale alespoň byla součástí ceny i teplá sprcha. Pořád byl několikanásobně levnější než nocleh v hostelu.

Datum: 1. října 2000
Etapa: Perryville, MD - New York City, NY
Ujeto: 180 mil
Státy: Maryland, Delaware, Pennsylvania, New Jersey, New York

Ráno jsme vstávali v naprosto nelidskou a neakademickou hodinu: v pět. Museli jsme se vrátit co nejrychleji do New Yorku, neboť Lauru a Freddyho čeká 1600 kilometrů dlouhá cesta do Milwaukee ve Wisconsinu, kde musí zítra do školy a do práce. Až na malé zamotání se ve Philadelphii jsme dorazili bez problémů v půl desáté před hostel. Vystěhovali jsme všechny věci z auta, rozloučili se s ním i s jeho novými majiteli a zamáčkli slzu, když jsme ho viděli naposledy mizet za nejbližším rohem.

Po krátkém odpočinku jsme odpoledne vyrazili do města prohlédnout si nejjižnější část Manhattanu. Začali jsme v Battery Parku a pak pokračovali nedělním vylidněným Wall Streetem, přes World Trade Center na Washington Square, kde začíná Pátá Avenue a vše jsme zakončili večerním Times Square.